مثلث

مثلث

زندگی سه ضلعی
مثلث

مثلث

زندگی سه ضلعی

تولد خیانت- 1: رابطه سه تایی چیه؟

زیمل، متفکر آلمانی که به شوخی بهش فیلسوف سنجاب هم گفته میشه، از اولین اشخاصی بود که پی برد تعداد افرادی که در یک رابطه هستن چه قدر بر رابطه تاثیر میذاره. در اینجا، مهم ترین تشخیص زیمل این بود که فرق رابطه ی دو نفره با رابطه ی سه نفره زمین تا آسمونه.

رابطه ی دو نفره، رابطه ایست که دو نفر با همدیگه می سازن. قواعدش قواعد اون دو نفره. یک رابطه ی خطی که میتونه عمودی یا افقی باشه. اگر یکی از این دو نفر نباشه، رابطه از هم می پاشه و نابود میشه. رابطه ی دو نفره خیلی شکننده است و منحصر به فرد. 

همه ی ما روابط دو نفره رو تو زندگیمون تجربه کردیم. چه وقتی که یک دوست خیلی صمیمی و جون جونی داشتیم، چه زمانی که عاشق شدیم و تو هوا پرواز کردیم. هیچ کس به اندازه ی عشاق نمی فهمه منظور زیمل از رابطه ی دو نفره چیه... رابطه ای که هیچ چیز هیچ چیز جای خالیش رو پر نمی کنه. 

اما وقتی نفر سوم به رابطه وارد میشه، همه چیز رو با حضور خودش عوض می کنه. نفر سوم میتونه به سود خودش با نفر اول یا دوم ائتلاف کنه، می تونه میونه ی نفر اول و دوم رو به هم بزنه و رابطه ی اونها رو از هم بپاشونه، می تونه بر دو نفر دیگه ریاست کنه...رابطه ی سه نفره، می تونه خیلی متلاطم باشه و ائتلاف های مختلفی رو به طور پی در پی تجربه کنه و قدرت توش هی دست به دست بشه. خلاصه اینکه روابط سه نفره می تونن خیلی خیلی پیچیده و دردسر آفرین باشن.

همه ی ما روابط سه نفره یا بیش تر رو تجربه کردیم. اون هایی که خوش شانسن، این مسئله رو در روابط دوستانشون تجربه می کنن و بیشتر تو مدرسه یا دانشگاه. براتون پیش اومده؟ تا حالا شده برای دوست جون جونیتون درد دل کنید و بعد بفهمید اون یکی دوستتون هم از درد دل شما باخبره؟ تا حالا شده پشت سر یکی از دوست هاتون حرف بزنید تا دوست دیگه بهتون نزدیک تر بشه؟

بدشانس ها، رابطه ی سه تایی و بیش تر رو، در زندگی زناشویی شون تجربه می کنن. بعضی ها با دخالت مادر شوهر یا مادر زنی که نمی فهمه فرزندش ازدواج کرده و یک رابطه ی دو نفره ساخته و بعضی ها با وارد شدن یک زن یا مرد دیگه در زندگی زناشویی... 

در پست بعدی، می نویسم که چرا رابطه ی زناشویی یک رابطه ی دو نفره هست و وارد شدن نفر سوم به این رابطه می تونه به فاجعه منجر بشه.


نظرات 1 + ارسال نظر
ارمیا آریایی یکشنبه 3 شهریور 1392 ساعت 14:46

slm
سلام
وتقعن دوست داشتم و عین این حقایق تکس شده واسه منم بوده و مطمعنم تویه دانشگاه خیلی از ما از یه پسر خوشمون اومده و پیش همخونه، صمیمی، و از ابجی نزدیکتر درد دل هم کردیم اما ابجیی که میگم واسم میتپید و غش میکرد از ابتدا منو بازیچه کرده بود و واسه محکم تر کردن و یا اطمینان از نزدیک شدن به این پسر منو قربونی میکرده////
شاید بگید ربطش؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ربط جدا و حقیقت جدا /مدیر محترم تعجب نکن همه هم نوعهامون تویه شرایط متولدین دهه هفتاد و همسنام راحت و سریع سر زخم دلمونو باز میکنیم تا در میون بداریم و تویه این شرایط سو استفاده ازم یا ازمون هم میکنن/
اما باط تشکرم میکنم بابت این وتقعیتی که تکس شده
///////////////////
مییییسییییی

ربطش رو متوجه شدم ارمیا جان. این جور ماجراها به آدم یاد میده تو روابطش خیلی هم اعتماد نکنه و راز دلش رو به هر کسی نگه. شاید این مسئله خاص دهه هفتادی ها نباشه و هر نسلی بعد از اینکه سختی های صادق بودن رو چشید مجبور بشه کمی محتاط تر باشه... یعنی تو می گی این ها فقط مال دهه هفتادی هاست؟ بار بعد که اومدی حتماً برام از دهه هفتادی ها بگو.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد